Secrete pentru un par superb

Toata lumea cheltuie lunar o suma de bani pentru produse de ingrijire a parului… Daca esti genul care cheltuie foarte mult pe acest gen de produse, vreau sa-ti arat ca poti obtine rezultate surprinzatoare cu mult mai putini bani. Mai mult, gandeste-te la produsele de care ai intradevar nevoie. Cand folosesti prea multe produse risti sa obtii exact reversul: adica in loc sa-l ingrijesti, il distrugi!

SPALAREA PARULUI

  • Trebuie spalat de maxim 3 ori pe saptamana iar asta doar daca prezinta tendinte de ingrasare. Parul normal necesita o frecventa de 2, chiar o singura spalare pe saptamana. Daca il speli mai des nu inseamna ca nu va mai avea tendinta de ingrasare, ba din contra – samponarea zilnica nu va face decat sa stimuleze glandele sebacee de la nivelul scalpului, care vor elibera sebumul intr-un ritm si mai alert decat pana atunci.
  • Cand te speli nu folosi in exces sampon si balsam crezand ca astfel il vei curata si ingriji mai bine. Foloseste cat mai putin sampon cu putinta.
  • Inainte de a spala parul este necesar sa il descurci cu ajutorul unui pieptene cu dinti rari. Acest lucru va diminua riscul de a-l rupe in timpul spalarii, iar dupa va fi mult mai usor de pieptanat.
  • Samponul se aplica numai dupa umezirea completa a parului. Pentru a asigura distribuirea uniforma pe firul de par, aplica o cantitate mica de sampon in palma si intinde pe palma. Insista asupra radacinilor si realizeaza un masaj circular asupra scalpului. Nu te grabi! Poti curata parul cu apa calduta astfel incat cuticulele firelor de par sa se inchida iar parul tau sa devina mai stralucitor.
  • Nu stoarce parul! Prinde-l pur si simplu in maini si strange usor. Apoi aplica balsamul pe lungimea firului de par, dar nu si la radacina. In caz contrar, parul se va ingrasa mult mai rapid si isi va pierde rapid volumul. Lasa balsamul sa actioneze atat cat este specificat pe ambalaj, apoi clateste din abundenta.
  • Daca ai parul ondulat sau cret, atunci trebuie sa folosesti hidratant. Acest tip de par este mai uscat, asa ca sunt recomandate sampoanele si balsamurile bazate pe uleiuri esentiale.

USCAREA PARULUI

  • Fa tot posibilul sa-l lasi sa se usuce natural in cazul in care nu te grabesti si nu este anotimpul rece. Daca chiar trebuie sa folosesti uscatorul de par, foloseste macar o temperatura cat mai scazuta. In timp ce stabilesti treptele de caldura poti orienta uscatorul de par spre mana ta. Alege o temperatura suportabila pentru ca o temperatura mare iti poate deteriora parul.
  • Foloseste un spray sau balsam leave in menit sa protejeze parul impotriva caldurii. Pentru uscare poti tampona usor parul cu prosopul sau cu servetele. Pentru ondulare si indreptare foloseste bigudiuri de diferite dimensiuni.
  • Pieptanarea nu este recomandata decat dupa uscarea completa a parului pentru ca firele sunt mult mai vulnerabile si se rup mult mai usor atunci cand sunt umede.

STRALUCIREA NATURALA A PARULUI

  • Daca folosesti prea multe produse ca spuma de par sau gel in exces, poti sa lasi impresia ca parul tau este neingrijit sau chiar nespalat. Spuma nu o pui direct pe par, ia cantitati mici in mana si maseaza usor parul. Clateste-ti parul cu otet de mere daca observi ca este tocit si lipsit de viata.
  • Foloseste o ceapa pentru a reda stralucirea parului. Inainte de a te spala, maseaza pielea capului cu o jumatate de ceapa. Lasa sa actioneze 30 de minute si apoi te speli.
  • Protejeaza-ti parul de soare. Iti deterioreaza parul si ti-l decoloreaza.

ARANJAREA PARULUI

  • Pentru o aranjare delicata este indicat sa aplici spuma pe par cand inca este ud. Astfel pentru a-ti rearanja parul vei avea nevoie doar de putina apa. Parul cret este mai rebel si trebuie sa folosesti o perie cu dintii rari pentru a nu-l incurca.
  • Pentru parul lung, trebuie sa incepi aranjarea de la varf si sa te indrepti usor spre scalp. Foloseste perii ceramice pentru a elimina electricitatea statica.

TUNDEREA PARULUI

  • O data la 6 – 8 saptamani mergi la coafor pentru o mica tunsoare. Chiar daca iti doresti sa ai parul cat mai lung, este nevoie sa iti tunzi varfurile deoarece se deterioreaza cel mai repede. Firul de par taiat creste mai repede si mai sanatos.

TRATAMENTUL PARULUI

  • Aplica o masca o data la 2 saptamani. Bate bine un ou si amesteca-l cu 2 linguri de ulei de masline. Aplica amestecul pe par si lasa-l sa actioneze o jumatate de ora. Spala-te cu apa calduta. Daca folosesti apa calda, oul va fi dificil de indepartat.Samponeaza si apoi aplica balsam. Oul va consolida firul de par si il va face mai stralucitor.
  • Maseaza-ti parul de 2 – 3 ori pe saptamana cu ulei caldut de masline. La fel de eficient in controlul caderii parului este si uleiul de nuca de cocos sau uleiul de migdale.

TRATAMENT IMPOTRIVA MATRETII

  • Este bine sa iti speli si scalpul, nu doar parul. Foloseste un sampon creat special pentru pielea capului iar parul descurca-l cu un balsam. Samponeaza si maseaza scalpul ca si cum ai face masaj capilar. Nu te folosi de unghii pentru ca faci mai mult rau stimuland producerea de matreata.
    Nu folosi mai mult de cateva luni un sampon care face „minuni” cu matreata. Dupa un timp nu va mai avea rezultatul dorit deoarece pielea se obisnuieste cu ingredientul activ al samponului si nu mai raspunde la el.
  • Cauta sampoane care contin sulfat de seleniu. Acest ingredient este recunoscut pentru efectul benefic pe care il are in cazul matretii. El incetineste procesul de regenerare al pielii scalpului si diminueaza formarea matretii.
  • Daca tot nu ai rezultate favorabile din partea sampoanelor, inseamna ca ai nevoie de un sampon cu alt ingredient cheie. Cauta sampoane care contin sulf, acid salicilic sau carbune activat.

ALIMENTATIA PENTRU UN PAR SANATOS

  • Leguminoasele. Fasolea, mazarea, lintea, nautul, sunt foarte importante pentru o alimentatie sanatoasa si un par puternic, care se regenereaza rapid. Proteinele continute de leguminoase sunt cunoscute pentru proprietatile lor de accelerare a cresterii parului.
  • Legumele verzi. Spanacul, broccoli, stevia, varza, frunzele de sfecla reprezinta adevarate surse de fier, fibre, calciu si vitamina A care ajuta la producerea de sebum (substanta uleioasa care protejeaza firul de par impotriva uscarii, deteriorarii).
  • Ouale. Contin mari cantitati de proteine foarte bune calitativ, vitamine (A, B si D) si minerale.
  • Somonul. Este o sursa considerabila de proteine de calitate, vitamina B12, fier si Omega 3. Acidul gras Omega 3 este necesar pentru un scalp sanatos.
  • Oleaginoasele. Nucile, alunele, migdalele au un continut ridicat de oligoelemente, grasimi vegetale, asadar reprezinta cea mai buna sursa de energie. De asemenea, reprezinta o sursa de potasiu, magneziu, Omega 3 si zinc. Carenta de zinc poate duce la pierderea podoabei capilare!
  • Carnea de vita, carnea de miel si stridiile. Reprezinta o sursa uriasa de antioxidanti si zinc. Zincul ajuta la vindecarea ranilor, a leziunilor.
  • Morcovii. Contin o cantitate importanta de vitamina A care ajuta scalpul sa se mentina sanatos. Ofera si protectie impotriva razelor ultraviolete.
  • Cereale integrale. Sunt bogate in fibre, nutrienti si antioxidanti. Contin vitamine (B si E) si minerale: magneziu, fosfor, fier si zinc. Consumul regulat de cereale integrale este benefic impotriva pierderii parului.
  • Lactate sarace in grasimi. Sunt o sursa importanta de calciu, vitamina D, zinc, magneziu si proteine. Aceste produse reduc riscul obezitatii, cariilor dentare, hipertensiunii si stimuleaza cresterea parului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *