Dieta Rina

Este una dintre cele mai populare diete din ultimul timp şi promite să te scape de aproximativ 10 kilograme în doar… 90 de zile!

Dar pierderea kilogramelor în plus nu este singurul lucru pe care Dieta Rina îl promite. Odată ce ai reuşit să o urmezi, se presupune că te ajută să îţi menţii greutatea ideală şi să îţi schimbi metabolismul complet. Cu alte cuvinte, această dietă îţi pune metabolismul la treabă, stimulează arderea caloriilor şi promite să îţi ofere un tonus de invidiat!

Deşi pierderea a 10 kilograme în doar trei luni pare să presupună un regim extrem de drastic, trebuie să ştii că Dieta Rina a fost aprobată de mai mulţi medici nutriţionişi şi cardiologi şi este recomandată mai ales în cazul persoanelor care suferă de boli cardiovasculare, având beneficii în reglarea presiunii sanguine.

Dieta de 90 de zile sau Dieta Rina este perfectă pentru persoanele care vor să piardă mai mult de 20 de kilograme, dar mai ales pentru persoanele care vor să slăbească uşor şi într-un mod sănătos. Acest regim nu numai că te va ajuta să pierzi în greutate, ci te va ajuta şi să îţi îmbunătăţeşti rata metabolismului.

Dieta a fost creată de un sportiv american şi se bazează pe combinarea exactă a anumitor tipuri de alimente pentru a pierde astfel în greutate. Pe parcursul anilor, Dieta de 90 de zile s-a bucurat de un succes major, mai ales în rândul celebrităţilor, datorită faptului că este flexibilă, sănătoasă, iar rezultatele sale se pot observa rapid.

Aşa cum am menţionat mai sus, regimul se bazează pe disocierea alimentară, astfel că într-o zi vei avea voie să consumi numai un tip de alimente, cum ar fi proteinele, de exemplu.

Un alt amănunt important de ţinut minte este faptul că, în timpul dietei, va trebui să consumi la micul-dejun, zi de zi, doar fructe.

Cele patru tipuri de alimente permise în Dieta Rina sunt:

Proteinele: carne de pui, peşte, vită, carne de porc, brânză, lapte, ouă, etc

Amidonul: soia, orez, linte, fasole uscată, fulgi de soia, năut, cartofi, etc

Carbohidraţii: făina albă, făina de grâu integral, făina de hrişcă, făina de porumb, spachete, lasagna, cuscus, fidea, etc

Vitaminele: numai fructe şi legume

Reguli generale ale dietei Rina

Numărul zilnic de calorii permise poate părea ca fiind mare, dar dieta este concepută pentru a creea un echilibru perfect al organismului, astfel că vei slăbi sănătos, fără să te înfometezi şi să te abţii de la mâncărurile tale preferate.

Micul dejun

Pe tot parcursul celor 90 de zile ale dietei, micul-dejun va rămâne neschimbat şi va fi compus din fructe, proaspete sau uscate, legume proaspete, fructe oleaginoase sau seminţe, pe care le poţi combina în ce mod doreşti. De asemenea, poţi să consumi ceai sau cafea în fiecare zi la micul-dejun, cu condiţia ca acestea să nu fie îndulcite.

Ziua 1 – ziua proteinelor

După ce ai luat micul dejun consistent în fructe, la masa de prânz ar trebui să consumi carne roşie la grătar, carne de pui fiartă, peşte sau carne de curcan.

3 felii de piept de pui gătite la cuptor ar trebui să fie suficiente pentru un prânz copios, dar dacă nu vrei să consumi carne deloc, le poţi înlocui cu 3 ouă fierte sau cu diferite tipuri de brânză. Ideea prânzului este să consumi măcar 200 de grame de proteine. Alături de carne sau brânzeturi, poţi să consumi o salată condimentată cu sare, piper sau ierburi aromatice, dar fără ulei de orice fel. De asemenea, poţi consuma la prânz paste sau supă cu o felie de pâine alături.

La cină, mănâncă acelaşi meniue ca şi la prânz, dar o porţie mai mică şi care să nu conţină pâine sau supă.

Ziua 2 – ziua legumelor

După micul dejun bogat în fructe, prânzul poate să conţină orice fel de legume gătite la aburi sau la cuptor, asezonate cu sos de roşii, ketchup şi verdeţuri. La cină, mănâncă aceleaşi legume ca şi la prânz, dar într-o cantitate mai mică.

Ziua 3 – ziua carbohidraţilor

Micul-dejun este acelaşi, iar la prânz vei consuma paste cu sos de roşii sau pizza cu sos de roşii sau roşii proaspete, mozzarella sau carne deloc, prăjituri, îngheţată, ciocolată neagră, etc…

Ziua 4 – ziua fructelor şi vitaminelor

Întreaga zi vei consuma doar fructe, legume, nuci şi seminţe. Aceasta este ziua în care poţi să mănânci fructe fără să ţii cont de cantitate, la micul-dejun, prânz şi cină.

Orarul meselor în dieta Rina

Este extrem de important, în orice dietă, să respecţi un program regulat de masă, astfel încât metabolismul tău să funcţioneze corect iar organismul să se refacă la capacitate maximă.

Există trei perioade zilnice pe care TREBUIE să le respecţi:

  • Perioada de purificare: între ora 4 am până la prânz, mănâncă fructe şi legume proaspete la interval de două ore.
  • Perioada de ingestie: de la ora prânzului până la ora 20:00. Nu contează cantitatea de alimente ingerate, ci aspectele care ţin de combinarea corectă a acestora şi de intervalul dintre mese.
  • Perioada de digestie: de la ora 20:00 până la 4 am, timp în care trebuie să te abţii de la orice fel de mâncare!

Ţine minte!

Pentru ca dieta să funcţionete, trebuie să respecţi meniul mâncărurilor disociate. Alternează zilele descrise mai sus, nu sări peste nici o zi, nu schimba ordinea zilelor şi nu uita să bei multă apă!

Comentariile nu sunt permise.